orfanos energy

Αντλίες Θερμότητας: η οικονομικότερη λύση στη θέρμανση

Αντλίες θερμότητας Γιώργος Ορφανός

 

Μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου συγκρίνει το κόστος θέρμανσης από διάφορες τεχνολογίες και καταλήγει ότι η οικονομικότερη λύση είναι η αντλία θέρμοτητας. Συγκεκριμένα το Εργαστήριο Ατμοκινητήρων και Λεβήτων με τη συνεργασία του Ινστιτούτου Χημικών Διεργασιών και Ενεργειακών Πόρων συνέκρινε κάποιες από τις τεχνολογίες θέρμανσης που χρησιμοποιούνται κατά κόρον στην ελληνική αγορά και έπειτα από τεχνο-οικονομικούς υπολογισμούς κατέληξε στο παραπάνω συμπέρασμα.

Η έρευνα αυτή λαμβάνει υπόψιν όλους τους παράγοντες που επηρεάζουν το τελικό κόστος για τη θέρμανση, όπως κόστος ενέργειας, φόρους και κλιματολογικές συνθήκες ενώ η σύγκριση έγινε σε σχέση με το κόστος θέρμανσης  που επιτυγχάνεται χρησιμοποιώντας έναν συνήθη λέβητα πετρελαίου και τιμή λίτρου ίση με 1,256€/λίτρο. Οι τεχνολογίες που εξέτασε η έρευνα είναι οι εξής: αντλία θερμότητας (ζώνη Β και Γ), λέβητας βιομάζας (πελέτες ξύλου), ενεργειακό τζάκι, σύνηθες τζάκι, λέβητας φυσικού αερίου συμπύκνωσης και συνήθης, σύστημα ηλεκτρικών αντιστάσεων και όπως αναφέρεται και παραπάνω, η σύγκριση έγινε με έναν συνήθη λέβητα πετρελαίου.

Τα αποτελέσματα παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον για τους καταναλωτές. Πρώτη και με διαφορά είναι η αντλία θερμότητας, η οποία παρουσιάζει περίπου 60% οικονομικότερο κόστος θέρμανσης σε σχέση με το λέβητα πετρελαίου. Ακολουθεί ο λέβητας βιομάζας με οικονομία της τάξεως του 42% ενώ με μικρή διαφορά (36% οικονομία) έρχεται ο λέβητας φυσικού αερίου. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι άλλες τεχνολογίες που χρησιμοποιούν ηλεκτρικό ρεύμα ως καύσιμο, όπως το σύστημα με ηλεκτρικές αντιστάσεις, κρίνονται εξαιρετικά ασύμφορες καθώς το κόστος θέρμανσης φτάνει το 145% συγκριτικά με το λέβητα πετρελαίου.  Αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνας φαίνονται στο επόμενο διάγραμμα.

sygkrish

Ενδιαφέρον θα είχε η έρευνα να συμπεριελάμβανε και άλλες τεχνολογίες θέρμανσης όπως τα κλιματιστικά, τους θερμοπομπούς,τα πάνελ υπέρυθρης τεχνολογίας, ακόμα και τις σόμπες ώστε ο καταναλωτής να είχε μια πιο ολοκληρωμένη άποψη για να μπορέσει να κάνει την επιλογή του.

Ολόκληρη την έρευνα μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.